Kyrkovalet

Antar att det inte bara är jag som fått hem det rosa kuveret där man uppmanar att gå och rösta i kyrkovalet. Förra gången det var kyrkoval visste jag ingenting. Idag är jag mer påläst. För detta årets val rör det sig i största grad om mina rättigheter. Det finns tre nomineringsgrupper som arbetar extra stark för att upphäva den lag om samkönades rätt att gifta sig som röstade igenom första maj i år. Kristdemokraterna,  Frimodiga kyrkan och Sverigedemokraterna vill sätta tradition före humanitet. Allas lika värde är inte det viktigaste för dessa grupper.

För många av er kan det tyckas som ett ointressant och mindre viktigt val då det inte berör er själva, men rösta då för oss andra. Gå och rösta för att framtida generationer ska slippa födas i ett samhälle som inte accepterar de som är annorlunda. 

Mitt val är ganska självklart.

 
/Joakim

Kommentarer
Postat av: Johan

Men du vet att det är inte det partiet man röstar på nu på söndag som röstar i fråga om samkönade ska få gifta sig i kyrkan. Det är de som röstades fram förra valet så egentligen så röstar man inte i den frågan för det ska inte de nya rösta i iallafall men man kan förebygga för framtiden. Själv gäller öppen kyrka (jag som inte ens går i kyrkan eller något liknande men jag ska rösta bara för att se till att det inte blir något fel i rättigheterna i framtiden)

2009-09-18 @ 23:41:10
URL: http://backagain.bloggspace.se
Postat av: Hanna

Du är en mycket duktig medborgare. Hihi. Jag fick en sådan pin på Pride. Puss

2009-09-22 @ 22:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0