11 september





Trots att åtta år förflutit minns jag det som om det var igår. Två flygplan krashar in i Wold Trade Center, samtidigt har jag mina egna bekymmer på hemmaplan. Hade nyligen börjat sjunde klass på högstadiet. Ny skola och ny klass, så självklart tvingades vi ut i skogen, mitt ute i ingenstans, för att "lära känna varandra". Har bara tragiska minnen från den dagen. Skog, kyla, sova i vindskydd och minnet av att falla i en gyttjebäck under en hinderbana. Inte konstigt att jag blivit den jag blivit. Trots vår avskildhet nådde de katastrofala nyheterna oss. Vi samlades alla inne i en stor lada och lärarna meddelade oss vad som hade hänt. Var ganska ofattbart att de två tornen, som man så många gånger sett på film, nu inte var mycket mer än stoft. Tänk vad mycket lidande som medföljde efter den här dagen. Det är i sådana här stunder som man ska försöka tänka positivt. För att göra något gott lade jag 100 kr i en av Rädda Barnens insamlingsbössor. Mådde väldigt bra efteråt. Vad gör du för att försöka göra världen till en bättre plats?

/Joakim

Kommentarer
Postat av: Naida

Haha, vi lärde faktiskt känna varandra på det jävla lägret :P Men det var en himla lerpöl alltså!

2009-09-11 @ 22:17:29
URL: http://naidan.blogspot.com
Postat av: Tove

Frågan kanske var retorisk, men jag kan ändå meddela att är pandafadder och ger 100 kronor i månaden till världsnaturfonden och har gjort det i drygt ett år. Så på så sätt så bidrar jag (förhoppningsvis) till en bättre värld ;D

2009-09-12 @ 05:22:35
URL: http://tovesundstrm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0