Det är dags att ta ställning

Blatte, bög, hora, fjolla, fetto, missfoster, smutsig, naturvidrighet, hot, pedofil, pervers, monstrositet, luder, fikus, neger...

Detta är ord vi hör varje dag. Ord som ofta används för att skada, nedvärdera och märka andra människor. Vad får man ut av dessa ord? Bättre självkänsla? Om jag säger dessa ord blir jag då bättre än dessa personer? Är jag som "normal" mer värd än dessa missfoster? Är det inte dags att vi gör något åt det som hotar att förändra det ursvenska? Utrota minoriteter?

Om du svarat ja på alla dessa frågor, då kan jag grattulera dig och hälsa dig välkommen till Sverigedemokraterna. Du håller med om att vissa människor är bättre än andra. Du anser att homosexualitet är en sjukdom, muslimer är våldtäktsmän och att kvinnans plats är i köket. Den första människan Gud skapade var en vit man, vilket du ser som den rätta bilden av mänskligheten. Ja du är Sverigedemokrat, men också rasist och nasist. För 70 år sedan hade du tittat på hur tåg förde bort människor, tjallat till myndigheterna över misstänka personer eller vem vet du kanske till och med hade sökt anställning på ett utav fånglägren.

Det är dags att vi tar ställning i frågan om Sverigedemokraterna. De må ta upp frågor som andra väljer att hålla tyst om. Många människor är rädda för muslimer. Ska jag vara ärlig skulle jag själv aldrig frivilligt åka till Mellanöstern. Det finns muslimer som inte är bättre än Sverigedemokraterna, men de allra flesta är vanliga människor med sunda värderingar och en önskan att få bli välkomnade och accepterade för dem de är.

Jag har alltid sagt att jag är stolt över den svenska öppenheten och acceptansen mot det som är annorlunda, men att Sverigedemokraterna är på väg in i Riksdagen skrämmer mig. Ett parti som vill stänga ute någon utifrån etnisitet, kön, sexuell läggning, tro eller funktionshinder bör inte få plats i några politiska församlingar i Sverige. Att lära sig acceptera, respespektera och förstå människor utifrån vad eller till vad de är födda är nyckeln till ett humanistiskt samhälle.

Ett ja till Sverigedemokraterna är ett ja till att det är okej att använda fula ord.



/Joakim


Kommentarer
Postat av: Maria

Många tänkvärda ord där Jocke. Jag och Madde diskuterade detta nyligen...det är ju helt skrämmande att SD ändå har ett såpass stort stöd att de kanske kommer i riksdagen. Fruktansvärt!!!!!!!! Saknar dig! Kram

2009-11-13 @ 10:00:41
Postat av: Tobias

Du har rätt till allting i din text.

2009-11-23 @ 23:57:20
URL: http://tobiej.blogg.se/
Postat av: Stellan Bojerud

Du ser spöken som inte finns. SD är inte nazistiskt, rasistiskt eller främlingsfientligt. Kolla Rikspolisstyrelsens handbok redan 1997 eller vad nazi-forskaren Heléne Lööw och Jan Guillou sagt 2009.



Som aktiv på central nivå i SD säger jag: Det finns inga invandrare! Det finns bara människor med olika drömmar, förhoppningar, förmågor och behov.



Var de är födda saknar all betydelse. Frågan är vilka utlandsfödda som vill leva i dagens Sverige och vilka som kräver att samhället skall anpassa sig till deras normer.



De förstnämnda omfamnar jag med värme. Men "hedersmord", omskärelser och av manschauvinismen påtvungna klädselregler ber jag liksom stenkastning på ambulanser, bussar och brandbilar att få slippa att se i Sverige.



Stellan Bojerud

2009-12-02 @ 20:47:42
Postat av: Stellan Bojerud

"Ett parti som vill stänga ute någon utifrån etnisitet, kön, sexuell läggning, tro eller funktionshinder bör inte få plats i några politiska församlingar i Sverige. Att lära sig acceptera, respespektera och förstå människor utifrån vad eller till vad de är födda är nyckeln till ett humanistiskt samhälle.



Ett ja till Sverigedemokraterna är ett ja till att det är okej att använda fula ord."



Jag är 65 år. I 30 år gift med en kvinna från Indonesien. Vi har en dotter född i Indien. Hon är gift med en man från Gambia och har tre barn.



Efter skilsmässa för tre år sedan lever jag ihop med en kvinna från Laos, som har två barn varav ett utfluget.



Jag är lätt funktionshindrad. Människors sexuella läggning eller religion bryr jag mig inte om såvida det inte handlar om pedofiler eller militant islamistiskt kvinnoförtryck, vilka företeelser jag starkt ogillar.



Du vill beröva mig mina politiska rättigheter och utestänga mig.Du vill inte förstå och respektera mig. Varför får jag och mina anhöriga inte existera i ditt "humanistiska" samhälle?



Du vill om mig och min familj endast använda det fulaste ord du känner: SVERIGEDEMOKRATER!



Spegel, spegel på väggen där ---



Hälsar



Stellan

2009-12-02 @ 21:13:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0