Oslo 2010

Dags att summera hela schlagercirkusen. Har varit en rolig vecka. Har följt Aftonbladets schlagerblogg så intensivt den senaste tiden att det nästan känns som jag varit med i Moskva. Själva finalen var dock inte alls rolig. Som ni ser så höll övriga Europa och även Sverige inte med mig om min top 10 lista var den rätta. Är besviken på att vi inte hamnade på en bättre placering än 21:a plats. Malena förtjänade så mycket mer. Hon var fantastisk. Lite lustigt att det kunde sjunka så mycket när hon i delfinalen kom på en fjärde plats. Att Norge vann alltihop, med så enormt stor marginal dessutom, har jag så svårt att förstå. För mig är det en medelmåtta låt och den borde verkligen inte ha vunnit. Det enda bra som kommer ur allt är att man nästa år kan åka till Oslo och se Eurovison live. 

 

Var lite nere under omröstningen och en stund efteråt, men när jag anlände till Gretas och fick dansa till Britney och massa schlager glömde jag snabbt bort min sorg. Hade en grymt kul kväll, med mycket trevligt sällskap. Gick inte därifrån förrän vid femtiden då det stängde, lagom för att se solen gå upp och allt ljusna. Livet är ändå härligt!

/Joakim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0