Tankar inför finalen

En sak som är säker är att det kommer bli en spännande final ikväll. Kan gå lite hur som helst. Har faktiskt ingen klar vinnare framför mig. Mina favoriter kommer fån deltävling 1. Blev besviken på många bidrag från andra semin. De höjde sig inte riktigt. Lite hemskt, men jag hoppades verkligen att både Norge och Grekland skulle åka ut. Det finns så många bättre bidrag. Samtidigt är det i och för sig väldigt kul att alla de nordiska länderna är i final.

Starfältet i år är ganska stark faktiskt. I stort sätt har de bästa bidragen gått vidare. Det är nog bara Kroatien som jag tycker har en riktigt dålig låt. Har svårt att avgöra hur det kommer gå för Sverige, men det är till vår fördel att det är tre ballader före oss och tre stycken efter oss. De flesta upptempo låtarna kommer i slutet. Vi kommer verkligen sticka ut där i början.

Jag tror inte jag kommer kunna bestämma vem jag tror vinner allt innan jag har sett alla bidrag, men jag ska göra min önkse-top-10-lista:

1. Sverige
2. Frankrike
3. Island
4. Armenien
5. Bosnien
6. Azerbajdzjan
7. Turkiet
8. Estland
9. Albanien
10. Spanien

Tyvärr är jag helt medveten om att det här bara är ett drömresultat. Vet att Grekland, Norge och Ukraina kommer lägga sina ganska attraktiva näsor i blöt i alla fall. Bara ingen av dem vinner är jag nöjd. Men vi får väl se hur det går. Kommer bli en mycket intressant afton.

/Joakim


Kommentarer
Postat av: Viktor

Jag kommer heja järnet på Estland, men jag inser ju själv att det aldrig kommer att hända. Men önska får man ju trots allt.

2009-05-16 @ 13:03:11
URL: http://dixitus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0