Nu är det klippt

Vad håller jag på med? Lägger upp en video ifrån Top Model och glömmer helt att skriva om den stora händelsen igår. Får skylla på att jag var sjukt trött, för det var jag sannerligen efter att ha lämnat skolan. Det är mycket att ta in. För varje dag som går blir det bara svårare och kräver allt mer teknik. Tur att det är så otroligt kul!

Fredag betyder två saker i skolan. En hel dag fri från teori med bara massa praktiskt arbete och skräpmat, ingen hemlagd mat här inte. Självklart blev det ett besök hos Rullen. En kycklingrulle var mer än välförkänt efter allt vårt arbete. Igår var första dagen vi fick jobba med saxen. Visade sig direkt att jag lärt mig hålla saxen på helt fel sätt. Inte mycket bättre gick det när vi skulle lära oss förflytta saxen i olika lägen, ska alltid ha den i handen och får aldrig lägga ifrån sig den. Det var många saxar som åkte i golvet den dagen. Min klarade att hålla sig i luften, men det blev ett och annat skratt på min bekostnad på grund av min klumpighet. På eftermiddagen fick vi prova på att låtsasklippa våra dockor. Meningen var att vi skulle klippa helt i luften, men kunde inte låta bli att klippa bort några av de fula hårståna. I slutet av dagen kände jag dock att jag faktiskt visste vad jag höll på med. Fick bra kretik av läraren och jag kysste saxen hej då innan jag gick. En lycklig, men trött Joakim var det som lämnade Göteborg.

/Joakim

Kommentarer
Postat av: Deniesé

Najs blogg!

2009-03-08 @ 21:41:27
URL: http://liketolive.blogg.se/
Postat av: kimmy

I morse kom jag inte på vad det var jag skulle ropa (rakt hår baby), så jag ställde mig och ropade BLOW ME BABY (menade med hårtorken)... eh ja, det verkade som en bra idé då!!

2009-03-09 @ 13:21:39
URL: http://kimmy.blogg.se/
Postat av: Paaso

haha! ja men det handlar mer om känslan. ;)

2009-03-09 @ 18:37:46
URL: http://joakimpaaso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0