Meningen med livet

Tack alla som skrivit eller ringt för att fråga hur både mamma och jag mår. Fick till slut tag på mamma, så nu känns det lite bättre när jag försäkrat mig om att hon lever. Som jag skrev igår är det hennes blodtryck skyhögt, så de har satt in en ny blodtrycksmedicin. För att försäkra sig om att det inte blir några bieffekter måste hon dock vara kvar minst en natt till.

Det är i sådana här stunder som jag ställer mig frågor: Visar jag hur mycket alla mina nära och kära verkligen betyder för mig? Berättar jag hur tacksam jag är att de finns? Ger jag dem den kram de kanske behöver? Jag är inte så säker. Jag hoppas jag gör det. Min familj och mina vänner betyder allt för mig. Jag älskar dem och kan inte ens stå ut med tanken på att mista någon av dem. Utan dem är mitt liv helt värdelöst.

Som ni förstått är jag inget stort fan av hur världen ser ut idag. I stora delar av världen använder människor i maktposition olika lagar och religioner för att förtrycka andra människor. Jag anser att allt sådant är skapat av människor och har inget med någon gud att göra. Om det finns en gud tror jag att hans/hennes mening med våra liv på jorden endast är att lära oss förstå vad kärlek är och sedan föra den vidare till andra. Vi är alla skapade med olika förutsättningar, men det gör oss också unika på vårt eget sätt. Ingen är bättre än någon annan. Alla föds med en fri vilja och det är upp till varje person att forma sitt eget liv. Jag tänker försöka leva mitt liv så gott jag kan genom att älska mig själv, andra människor och levande varelser, vår planet och själva livet. Vi har bara ett liv, så varför ängna så mycket energi på att hata? Make peace, not war.

/Joakim

Kommentarer
Postat av: Viktor

Jag älskar dig.

2009-03-11 @ 23:43:31
URL: http://dixitus.blogspot.com
Postat av: Joakim

Jag älskar dig också.

2009-03-11 @ 23:48:07
URL: http://joakimpaaso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0