Skäms på er!

Söndag


Då lördagen var ganska smockad, så missade jag oturligt nog Melodifestivalens fjärde deltävling. Tvingade mina föräldrar att spela in det, så det första jag gjorde när jag vaknade i morse var att sätta mig framför tv:n. I helhet en väldigt bra omgång med inte allt för pjåkiga bidrag, men usch vad förbannad jag blev när det kom till röstningen. Först åkte Anna Sahlene och Maria Haukaas Storeng ut. Trots en väldigt djup urringning förtjänade de sannerligen en tredje plats och Andra Chansen. Sen att FUCKING operaskiten gick vidare till finalen är fullständigt oacceptabelt. ILLA! SKAMMLIGT! KATASTROF! Är så fruktansvärt upprörd på svenska folket just nu. De kan tydligen inte titta på tv utan mig. Jag är borta en kväll och hela tävlingen flippar ut. Sarah Dawn Finers bidrag var ju utan tvekan det bästa framträdandet i hela tävlingen och henne skickar de bara till Andra Chansen. Sitter här och frustar av upprördhet. Det är lika illa som förra året när Carola och Andreas Johnsson åkte ut. Tack och lov att min älskade Agnes gick vidare i alla fall.

Här har ni mina fem favoriter. Kan ärligt talat inte säga vem jag vill ska vinna.


Agnes - Love Love Love



Måns Zelmerlöw - Hope and Glory


Sarah Dawn Finer - Moving On


Alcazar - Stay the Night


E.M.D - Baby Goodbye

Röstar ni på något annat bidrag än dessa för ni spö!

/Joakim

Kommentarer
Postat av: Rijad

Fifan vilka skitlåtar. Sverige kommer aldrig vinna eurovision igen. Det går bara utför.

2009-03-01 @ 20:16:39
URL: http://rici.blogg.se/
Postat av: Viktor

Jag som tyckte att Sarah Dawn Finers låt var en enda stor gäspning. Gud vad förutsägbart. Nä, den enda låten jag fallit för är nog Caroline af Ugglas.

2009-03-01 @ 20:32:54
URL: http://dixitus.blogspot.com
Postat av: Sebastian

Jag tyckte hela Sarah Dawn Finers uppträdande var som en enda lång gruppmobbing. Särskilt när de hissade upp henne på den stora pediestalen. Det fattades bara en arg mob som kastade ruttna grönsaker på den tjocka tjejen. Stackars Sarah..

2009-03-01 @ 23:47:15
URL: http://sebastiansvenson.blogg.se/
Postat av: Paaso

Sarah är så fab! Jag rös verrkligen när hon hissades upp i luften.

2009-03-02 @ 00:58:00
URL: http://joakimpaaso.blogg.se/
Postat av: Anonym

Va? Skämtar du? Tyckte du det var ett dåligt bidrag? Det är ju i sanningens namn den enda chansen Sverige har att få någorlunda poäng i ESC. För det är i alla fall något som sticker ut och som inte riktigt har funnits med tidigare i ESC. Annars kommer Sverige bara göra som vanligt och skicka en låt som i stort sett låter precis likadan, som vi har gjort de senaste åren. Och det vet vi ju hur det har gått... :P

2009-03-02 @ 23:09:57
Postat av: Paaso

Det handlar inte om att vinna tävlingen, utan att man kan stå bakom sitt bidrag och veta att det egentligen är det bästa bidraget.

2009-03-03 @ 18:18:14
URL: http://joakimpaaso.blogg.se/
Postat av: Sebastian

Seriöst, jag måste sluta posta roliga kommentarer i den här bloggen. Ingen som svarar på dem jue.

2009-03-03 @ 23:45:12
URL: http://sebastiansvenson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0