Bröstrostar och Mamma Mu

Jag var sannerligen på topp idag.

Matilda och jag vid Centralstationen
Matilda: Åh, titta de delar ut rostat bröd! Ska vi hämta?
Jag: Oh ja!
Matilda: Gud va gott det var! Perfekt frukost!
Jag: Eller hur? Vi borde införskaffa oss en bröstrost som vi kan ha i skolan.
Båda tittar på varandra och bryter ut i skratt.

Mia och jag på skolan
Jag (sjungande): Mia Mia Mia
Mia: Det brukar min dotters vänner sjunga till henne i skolan, för att hon har en mamma Mia.
Går ungefär tio sekunder tills det slår mig.
Jag: Åh, nu fattar jag! Du menar som låten?! Jag tänkte på Mamma Mu.
Mia: Du är egentligen blond va?
Jag: Eh... Nä?
Mia tittar skeptiskt på mig tills jag inser vad hon menar och springer och gömmer mig i tvättstugan.

/Joakim

Kommentarer
Postat av: Rijad

vilken komiker!

2009-03-09 @ 19:44:58
URL: http://rici.blogg.se/
Postat av: Matilda

Du är ju så söt joakim! fler såna här morgornar tack!

2009-03-10 @ 20:37:17
URL: http://LaaadyM.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0