Min historia

Det var en dag, inte helt olika denna. Kanske vintern fortfarande härskade över lilla Sverige. Jag skulle snart fylla 17 år. Första året på gymnasiet var lite av en chock för mig. Hade gått in i väggen på grund av den enorma mängd skoluppgifter lärarna lade på oss. Nog för att jag hade underbara vänner, men de precis som jag hade inte tid för mycket mer än skolan. Det var under de ensamma kvällarna, då jag satt framför datorn skrivandes på långa rapporter om bland annat istiden och Europeiska Unionen, som jag förstod. Ensamheten gjorde mig galen. Visste att flera av mina vänner fann en varm kärleksfull famn att söka tröst hos när trycket på dem blev för stort. Insåg att jag var avundsjuk. Varför skulle inte jag också få någon som kunde trösta och älska mig när jag var ledsen och ensam? I 17 år hade jag varit singel och det gjorde mig inget, men nu ville jag känna den känslan som mina vänner pratade om. En bild började forma sig i huvudet på mig. Jag blev rädd för det jag såg. I kissed a boy, and I liked it. Det kändes så fel, men ändå visste jag att det var rätt. Kunde jag vara bög? 

I brist på annat vände jag mig som så många gånger förr till internet för svar. Jag fann Sylvester, ett community för HBT-personer. Trots att jag nu flytt den sidan sedan länge, gav den mig ändå den bekräftelsen jag sökte. Ja jag var nog bög, eller i alla fall bi. Jag sökte mig till QX, där fann jag bland annat Rasmus och Daniel som båda bodde i Borås. Visste att Rasmus gick på min skola. Genom att han gick estet-dans var han skolans mest framträdande bög. Blev många långa fikastunder på Café Latte och snabbare än väntat var jag redo att komma ut för mina vänner. Kim var den första av mina vänner jag berättade det för och strax därpå visste i stort sätt alla andra om det också. 

Den sommaren träffade jag också min första stora kärlek, Sebastian. Visste från första stund att det var honom jag ville ha. Det dröjde dock tre månader innan vi blev ett par. Vi tog ett gemensamt beslut att den stunden vi fasat mest för var inne. Det var dags att berätta allt för våra föräldrar. Sebastian var modigare än mig och var först ut att berätta det för sina föräldrar. Den 18 november 2005 var datumet som fick representera starten på vårt förhållande. Det var dagen då han berättade för sina föräldrar att jag var hans pojkvän. Nu var det min tur. Jag var livrädd. Hade hört så många skräckexempel där andra blivit förskjutna av sina föräldrar med ord som Du är inte längre våran son. Min familj betyder allt för mig. Vad skulle jag göra utan dem?

Det började närma sig jul. For ut till Rydboholm för att tillsammans med mina vänner göra hemmagjorda julkort. Väl där blev det än och annan bild på mig och Sebastian när vi kysstes. Så coolt just då! För att visa min lycka för alla mina andra vänner lade jag upp en av bilderna som visningsbild på MSN. Visade sig sen vara ett ganska dåligt drag för smart som jag är glömde jag ta bort bilden innan jag loggade ut. Dagen efter då min lilla syster skulle logga in kom bilden upp. Hon var då bara 10 år och förstod inte riktigt, utan hon hämtade min mamma. Efter att ha sett bilden kom hon in till mitt rum och frågade vad det var för bild på mig och en annan kille jag hade på datorn. Sen sa hon inget mer. Det dröjde en timme innan hon kom tillbaka och berättade att hon älskade mig för den jag var och att det inte var så mycket mer än att acceptera det. Då hon berättade det för min pappa visade det sig att även han sett bilden, men inte sagt något.

Det har gått fyra år nu. Mycket har hänt sedan dess. Bra och dåliga erfarenheter, men med hjälp av dem är jag idag en starkare person. Jag trivs med den jag är. I'm so gay that I shit rainbows!



/Joakim 


Kommentarer
Postat av: Thomas

Det var fint skrivet Joakim! Den gjorde mig glad på nåt konstigt sätt! Kram på dig!

2009-03-18 @ 00:01:07
Postat av: Anna

Du är så jävla bäst Joakim,jättebra skrivit! De finna fan ingen annan som du, kommer alltid älska dig för den du är och om någon annan är emot de kan dom sitta i sin ensamhet och vara bittra!

2009-03-18 @ 00:15:39
URL: http://fikasugen.blogg.se/
Postat av: Josefine

Finaste Joakim då. Väldigt bra skrivet! Puss

2009-03-18 @ 00:17:47
URL: http://josefinemorelius.blogg.se/
Postat av: Julia

Vad bra du skriver. :)



Ungefär som den där filmen fucking åmål lr vad den heter, då är det ju också nånting med datorn, att lillassytern får reda på det, säger till mamma osv.. :)

Var det den där bilden dom såg? :)



Ha det super! :)

2009-03-18 @ 00:42:44
Postat av: Tovan tycker

Du är bäst, bäst bäst! Kraaaaaaaaam

2009-03-18 @ 01:03:14
URL: http://tovan.se
Postat av: Maria & Madde

Så härligt att du är lycklig att vara den du är...det är så det ska vara =). Fin historia.....

2009-03-18 @ 08:13:13
Postat av: Viktor

Jag tycker att det är så fint att du upptäckte att du var gay av romantiska skäl... Tror inte det var likadant för mig. :P Nu känner jag mig så tråkig i min komma-ut historia. ^^

Fint skrivet.

2009-03-18 @ 08:29:52
URL: http://dixitus.blogspot.com
Postat av: Lina

Så gulligt, bra att dina föräldrar accepterade det :)

2009-03-18 @ 08:38:38
URL: http://broccolimos.blogspot.com
Postat av: Sebastian

Haha, seriöst? Den bilden är så äckligt porrig att jag skäms. FÖR MYCKET!



Vad tänkte vi egentligen?

2009-03-18 @ 08:52:49
URL: http://sebastiansvenson.blogg.se/
Postat av: Kristian

Mycket fint...

Blir sugen på kärlek när man läser detta. =)

2009-03-18 @ 09:13:15
URL: http://mrkristian.blogg.se/
Postat av: kimmy

fab fab fab.

men hallå...

"Kim var den första av mina vänner jag berättade det för och strax därpå visste i stort sätt alla andra om det också. " Gött att det låter som att jag är största skvallertackan EVER! ingen kommer nånsin prata med mig igen. jag kommer gå under namnet "Hänt Extra" nu ju...

2009-03-18 @ 10:24:31
URL: http://kimmy.blogg.se/
Postat av: R

Åh så fint skrivet. Den där bilden är jättefin :) Den representerar så mycket!

2009-03-18 @ 19:55:07
URL: http://rikardandreas.wordpress.com
Postat av: Viktor

Men hallå Kim, vem är skvallertacka egentligen? Jag vill minnas att du lockade ur mig att jag var gay på en fest, och berättade för alla jag kände. ^^

2009-03-19 @ 10:54:16
URL: http://dixitus.blogspot.com
Postat av: Anonym

Kan du inte skriva om hur din släkt reagera? :) Känner inte dig, och du känner inte mig. Vi kommer förmodligen inte prata med varandra och det enda samtal är det här. Men tummen upp för dig :)

2009-03-19 @ 22:43:50
Postat av: kimmy

viktor.. haha nej, anna(ottosson) stod precis bredvid och hörde allt och när du väl golat till mig fick man inte stopp på dig... du berättade ju villigt :)



Men oavsett, you know you love me! Utan mig, inget ut ur garderoben (i alla fall inte så tidigt!) jag tycker jag gjorde en god insats :D

2009-03-23 @ 10:08:51
Postat av: Anna (ottosson)

What? Kim? Menar du att det är jag som är Hänt Extra nu?

Men ja Kim har rätt, You said it your self!

2009-03-29 @ 23:14:34
Postat av: Alexandra.

Det här var oväntat Pez. :) du är sjukt duktig på att fånga uppmärksamhet, vilket många är sämre på :) att välja ut orden emellan de man egentligen vill skriva också :D det känns löjligt att bara säga fint skrivet, för det var mycket mer än så, speciellt för dig själv antar jag.



grym är du i vilket fall. hoppas jag får se dig snart.



Puss från your old classie bönan

2009-03-31 @ 21:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0