La Voix

Tror jag får skicka en atombomb mot Sverige istället. Att stå och strimla alla som röstat på Malena skulle ta allt för lång tid. För det verkar som stora delar av Sveriges befolkning tappat förståndet totalt. Helt ofattbart! Rätt låt vann inte. Röstade på Alcazar 15 gånger. Jag har all rätt att säga det, för jag kämpade i alla fall för det bidrag jag kunde stå bakom helhjärtat.

Känns som att hela Eurovision håller på att spåra ur totalt. Folk vänder bra musik ryggen för att de för att vinna en tävling. Man måste skicka ett annorlunda bidrag för att vinna. Är det bra eller inte spelar egentligen inte någon större roll så länge det sticker ut. Land efter land blir allt mer frustrerade så de skickar bidrag med monster, kalkoner, transor m.m. Nu har även Sverige och Norge hakat på trenden.

 
Norges bidrag, Alexander Rybak - Fairytale

Mycket prat om den här låten. Förhandstippad att vinna allt. Gillar verkligen inte vad jag ser. Han kan inte sjunga, dansarna bakom är bara pinsamma och låten i helhet hänger inte ihop. Det enda jag gillar är stråkarna, men det räddar inte inte låten.


Sveriges bidrag, Malena Ernman - La voix

Det värsta är att jag nu måste lära mig att tycka om den här låten, för annars kan jag inte se Eurovision. Får försöka se det positiva. Hennes höga toner är fina, det är en glad låt, snyggt framträdande, fint hår, underbar klänning, verkar ha en väldigt go personlighet och hon blev överlycklig och rörd över att hon vann, vilket betyder att hon inte ser tävlingen som ett skämt. Får helt enkelt lyssna sönder den nu tills jag gillar den. Står jag inte 100% bakom den, som jag gjort med alla Sveriges andra bidrag, kommer jag inte se Eurovision.

/Joakim

Kommentarer
Postat av: Markus

HAHA! Din lilla dramaqueen! La Voix är SÅÅÅ bra... var helt euforisk när den vann... pulsen steg till typ 3000. Btw jag röstade 22 gånger på henne ;)

2009-03-15 @ 13:42:41
URL: http://bxb.blogg.se/
Postat av: Lina

Det är verkligen ingen "radiolåt".

2009-03-15 @ 13:53:32
URL: http://broccolimos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0