Kristina från Duvemåla

Nu när Melodifestivalen är slut för denna gången har jag åter igen kommit in i en musikalperiod. Om det är någonting som verkligen ligger mig varmt om hjärtat, förutom Britney, så är det musikaler. Moulin Rouge, Rent, Hairspray, Dreamgirls, Hair, Cabaret, Chicago, Sound of Music, Singing in the Rain, jag kan fortsätta i alla evighet. Älskar dem alla. Min stora favorit är dock Kristina från Duvemåla. Manus och musik i sig är redan perfektion, men med Peter Jöback, Anders Ekborg och Helen Sjöholm i huvudrollerna skapas magi.


Helen Sjöholm - Du måste finnas


Anders Ekborg - Vildgräs


Peter Jöback - Guldet blev till sand

 
Helen Sjöholm och Anders Ekborg - Här har du mig igen (Synd att den inte är hel)

/Joakim

Kommentarer
Postat av: Emil

Åh ja! Min favorit genom tiderna, synd att mina föräldrar tänkte ta med mig och se den, men valde att inte göra det. Måste lyssna lite innan jag går och lägger mig...

2009-04-06 @ 23:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0