Hello mr Tomatoface!

Jag har gjort bort mig igen. BIG TIME den här gången! Det är lördag kväll, så självklart var jag tillbaka på kära Hulta Ängar eftersom det är det passet ingen vill jobba. På de månaderna jag har varit borta har de hunnit hända mycket där. Ombyggnaden är klar, så hela byggnaden har öppnat upp. Med detta medkom ett gigantiskt mottagningskök, med en gigantiskt diskmaskin. Hade varit där nere en gång tidigare och fått förklarat hur allt fungerade, så jag kände att det inte var några problem att gå ner dit själv med all disk. BIG MISSTAKE! Jag satte igång den och visst blev det rent, men ut kom också mängder med vattenånga. Hela rummet fylldes med ånga. Fönster och kylskåp blev helt igenimmade. Jag drabbades nästintill av panik. Stängde av maskinen och öppnade upp varenda fönster och dörr för i ett förtvivlat försök att vädra ut all ånga, men vad hjälpte det. Innan jag visste ordet av det hade brandlarmet satt igång. Ah, jag måste få stopp på det innan det når brandkåren! Sprang ut till korridoren där jag visste att det fanns ett brandsystem, men självklart var skåpet stängt. De andra anställda kom också springande, men innan vi hann fixa allt var det redan försent så det var bara att vänta in brandkåren. Har nog aldrig skämts så mycket i hela mitt liv när jag var tvungen att berätta hela historien för en hel hop av brandmän som kört dit under syrener. Hello mr Tomatoface!



/Joakim

Kommentarer
Postat av: Jonas Danielsson

Hahaha!

Shit.

Det är sånt man garvar åt om en vecka. Jag har gjort typ likadant två gånger. En gång var det falskt larm. Den andra gången räddades en snubbe från att drunkna i havet, så det är skönt att veta att det funkar..

:-)

2009-06-13 @ 22:42:09
URL: http://www.varldensbastablogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0