Fuck you!

Jag har alltid varit stolt när jag säger att jag är ifrån Sverige. Vi är ett land som värnar om våra invånare. Vi har rätten att tycka och tänka vad vi vill. Även om många inte håller med mig i det jag säger, så kan ingen ta ifrån mig mina åsikter eller tvinga mig att ändra dem. Vi är ett fritt folk. Genom vårt fria flöde av information är vi också välutbildade och kunniga. I skolan får vi lära oss att våra egna tankar, analyser och diskussioner gör oss till mycket klokare människor än om vi lyssnar på vad böcker eller andra människor säger åt oss att tycka. Vi lär oss förstå, acceptera och respektera andra människor trots att vi inte kanske håller med dem. Sorgligt nog finns det människor som lever utanför Sverige. Människor som tror på vad deras ledare, regering liksom andliga, säger åt dem att tycka. Fattiga, outbildade människor som i många fall inte har tillgång till Internet. Där media styrs med hjärnhand och tvingas censurera. Makt är allt som räknas och hur får man det? Jo, genom förtryck!

Så varför detta inlägg? Därför att jag fick en länk ifrån Aftonbladet skickat till mig om hur Litauen ifört en ny lag där man i princip förbjuder folk att sprida positiv information om till exempel homo- eller bisexualitet, polygami, flera typer av våld, spel och dobbel, hypnos samt dåliga vanor vad gäller mat, hygien och motion. Den innebär också att information om homo- och bisexualitet samt transpersoner inte längre får spridas i skolor och andra offentliga sammanhang.

Här har ni länken, så kan ni gå in och läsa själva: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5513504.ab 



look inside
look inside your tiny mind
then look a bit harder
cause we're so uninspired
so sick and tired
of all the hatred you harbor
so you say
it's not okay to be gay
well I think you're just evil
you're just some racist
who can't tie my laces
you're point of view is medevil

fuck you, fuck you
very, very much
cause we hate what you do
and we hate your whole crew
so please don't stay in touch
fuck you, fuck you
very, very much
cause your words don't translate
and it's getting quite late
so please don't stay in touch

do you get,
do you get a little kick out
of being small minded
you want to be like your father
his approval your after
well that's not how you'll find it
do you
do you really enjoy
living a life that's so hateful
cause there's a hole
where your soul should be
you're losing control of it
and it's really distasteful

fuck you, fuck you
very, very much
cause we hate what you do
and we hate your whole crew
so please don't stay in touch
fuck you, fuck you
very, very much
cause your words don't translate
and it's getting quite late
so please don't stay in touch

/Joakim

Kommentarer
Postat av: Viktor

Jag älskar att den låten handlar om Gerorge Bush. :D

2009-07-15 @ 00:01:40
URL: http://dixitus.blogspot.com
Postat av: Joakim

Ja och för mig handlar det om alla olika George Bush i världen.

2009-07-15 @ 00:10:27
URL: http://joakimpaaso.blogg.se/
Postat av: Richard

Fy fan va bra skrivet. I´m impressed adn inspierd :)

2009-07-15 @ 07:41:11
URL: http://knappastettsuntliv.blogg.se/
Postat av: Chris

Skitbra inlägg!

Jag länkar! ;)

2009-07-15 @ 14:56:57
URL: http://tommatunnor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0