Svininfluensan



Först finanskrisen och nu svininfluensan. 2009 år inget bra år för mänskligheten. Min chef informerade oss på jobet om att hon haft möte om influensaepidemin med de andra cheferna inom kommundelen. De i sin tur hade blivit tillsagda att de var dags att bereda sig på det värsta. Smittskyddsnämnden räknar med att över 50% av befolkningen kommer bli sjuka. Vi unga verkar vara de som ligger störst i riskzon.

Ska jag vara ärlig skrämmer allt det här mig ganska mycket. Inte så mycket för min egen skull, utan mest för alla andra i mina närhet som jag håller av. Kommer dö av oro om jag fick reda på att någon jag känner skulle sjukna in av svininfluensan. Jag hoppas allt bedarras genom att alla får vaccin innan det hinner slå till hårt. Det måste det bara!

/Joakim


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0