Hot and what is Not

Det är lördag kväll. Blev en sväng förbi Gretas igår och en hel del alkohol inblandat, så idag känner jag mig allt annat än fräsh. Detta gör mig en aning bitter (vilket ni kanske märkte i mitt förra inlägg). Har inte den minsta lust att sitta hemma. Vill saka rumpan till Britneys ljuva stämma och pussa på söta pojkar. Istället ligger jag under mitt täcke, lyssnar på Patricia Kaas och har bestämt mig för att fortsätta fortsätta vara bitter. Kom fram till att bästa sättet är att göra mig en inne och utelista, så jag får klanka ner på allt jag stör mig på i dagens samhälle. Jag kallar den Hot and what is Not.

HOT

+ Britney Spears
Miss Britney Spears kommer till Sverige. Den här gången mer påkostat än någonsin och jag ska äntligen få se min stora idol. I 11 år har det varit du och jag.
+ Will & Grace
Utan tvekan bästa sitcom serien som existerar för tillfället. Har det lilla extra som gör den lite bättre än Friends, Two and a half men, How I met yor mother och liknande serier som hamnar strax under.
+ Marabou Sommar
Min favoritsmak just nu. Den människa som kommit på denna utomordentligt smarta idé att lägga frystorkade jordgubbar i choklad är ett geni.
+ Pride
Let's be happy and let's be gay. Tillsammans med Hanna, Fia och Sebastian ska jag bevitna hela Stockholm färgas i alla regnbågens färger.
+ Beach 09
Nog för att det kan vara trevligt att skymta en och annan tvättbräda, så är det hår jag syftar på. I sommar är det strand/surfarstilen som gäller vilket jag stöttar till 100%. Ett solblekt hår, som fått lite hjälp på traven av en frisör, är helt rätt.
+ Sommarbio
Som alltid kommer de bästa filmerna på bio under sommaren för att sedan lagom kunna släppas på dvd innan julen. I år är inget undantag. Harry Potter, Ice Age, Brüno är bara några av de filmer jag vill se.
+ Kvinnliga artister
Jag vill hylla Britney Spears, Christina Aguilera, Whitney Houston, Agnes, Dolly Parton, Beyoncé, Rihanna, Sarah Dawn Finer, Helen Sjöholm, Carola, Patricia Kaas, Diana Ross, Madonna, Tina Turner, Brandy, Sofia Källgren, Myrra Malmberg, Maria Mena, Pink, Pussycat Dolls, Alesha Dixon, Ciera, Celin Dion, Lady Gaga, Dixie Chicks, Mariah Carey, Lily Allen, Destiny's Child, Alica Keys, Cher, Amy Winehouse, Veronica Maggio, Yolanda Adams Charlotte Perrelli, Corrine Bailey Ray, Lena Philipsson, Roisin Murphy, Marie Serneholt, Mary J Blige, Delta Goodrem, Gwen Stefani, Katy Perry, Sugarbabes, Leona Lewis, Maia Hirasawa, the Saturdays m.m. för att ni fyller mitt liv med era ljuva stämmor.
+ De halvt dolda
Äntligen har den kommit på dvd. Beställd ifrån Ginza, så tillsammans med Jonas Gardells Livet lär den dimpa ned i brevlådan i början av nästa vecka.
+ Svenska språket
Älskar när man sjunger på svenska. Bra föredömmen är Helen Sjöholm, Peter Jöback, Sofia Källgren och Carola.
+ Vackra pojkar
Behöver jag säga mer?

NOT
- Studentlivet
Jag hatar att vara fattig. Är så mycket lyckligare
- Indragen lokaltrafik
Mina bussar i Borås går numera bara två gånger i timman på helgerna och min älskade 2:ans spårvagn i Göteborg har de dragit in helt och hållet över sommarn.
- Gravida kändisar
Bara för att ni skaffat ungar betyder det inte att det är okej att sluta producera musik. Hör ni det Christina Aguilera och Gwen Stefani?
- Arbetslöshet
Är det inte meningen att ni ska sitta inne och leta jobb istället för att åka ner till havet och steka. Tänk på mig som är instängd i en salong hela sommarn.
- Baksmälla
Smällar man får ta, men ändå ganska otrevligt.
- Regn och kyla
I say burrr it's cold in here it must be some clouds in the atmosphere. Please go away!
- Ensamhet
Kom och ge mig en kram!
- Bloggtorka
Det är inte bara min blogg som har uppdaterats dåligt. De flesta av mina vänner suger på den biten de med. Skärpning!
- Pendla
Hatar att pendla! Ge mig en lägenhet i Göteborg. Är så trött på Borås.
- R.I.P Michael Jackson
Säga vad man vill, men du var sannerligen one of a kind. En legend.

/Joakim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0