Hetronormen

Nästa vecka startar Stockholm Pride, den roligaste veckan på året, och självklart ska jag dit. Nu när jag spenderar all min tid på jobbet känns det som tiden har stannat upp. Det blir dock ganska uthärdligt om man tänker att det bara är åtta dagar kvar.

Som alla tidigare år har man även i år ett tema för hela festivalen. Årets tema är hetronormen. Hur är det egentligen att leva i ett samhälle som har en bild om hur allt ska vara? Ett mycket bra tema skulle jag säga. Insåg verkligen hur mycket det egentligen påverkar min vardag efter att arrangörerna släppte en reklamfilm för några veckor sedan. Idag släppte även Sveriges Försvarsmakt tre foton för att visa sitt stöd till Stockholm Pride. Framförallt bilden på barnfamiljen berörde mig djupt. Det är så jag hoppas att min framtid kommer se ut.







/Joakim


Kommentarer
Postat av: Emil

Gillar det jag ser.

2009-07-22 @ 22:38:21
Postat av: Viktor

Fast jag känner mig inte alltid speciellt attraherad av det typiska heterolivet ändå. Bättre att leva helt utan normer tycker jag. ;)

2009-07-22 @ 22:47:23
URL: http://dixitus.blogspot.com
Postat av: Hanna

Du vill byta ut heteronormen

mot en eller flera andra normer.

Då kommer säkert en grupp bli

förbannade som HBT och vilja ha

nya normer.

Så fortsätter det i all evighet.

Det finns inget samhälle utan normer.

I Sverige är 95 % +/- heterosexuella.

Ganska naturligt då att de får bestämma

normerna.

2009-07-23 @ 17:10:34
Postat av: Christoffer Larshans - Bögen från Dalarna

Vackert, gillar framförallt första bilden!

2009-08-13 @ 12:50:25
URL: http://gaymasen.se
Postat av: Andreas

Älskar första bilden!! Tyvärr fanns den inte som bild att köpa på Pride, jag ville ha den :(

2009-08-31 @ 22:40:14
URL: http://blogg.tcup.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0