2,1 barn, volvo, villa och hund

Vet inte vad som hänt den sista tiden, men det är verkligen jättemånga i min omgivning som har skaffat barn. Blir lika blödig varje gång. Önskar verkligen att man det var en själv som fick känna känslan att älska en annan människa lika gränslöst som förälder älskar sitt barn. Är dock inte på långa vägar redo för att ha barn. Så mycket jag vill hinna med innan dess. Utbildning, karriär, se världen och hitta mig en man står före på listan. Undrar hur samhället ser ut den dagen jag äntligen är redo att ta steget som förälder. Hur kommer synen på homosexuella föräldrar att se ut? Kommer jag kunna adoptera eller måste jag hitta andra alternativ? Det ända jag vet är att jag vill ha det alla andra har; 2,1 barn, volvo, villa och hund. Jag ska minnsan visa världen att homosexuella inte är sämre föräldrar än någon annan.

En vacker dag ska jag hålla lilla Ayla i handen på väg till första skoldagen.

/Joakim


Kommentarer
Postat av: Joxxxxi, I am Obsessed

Tycker absolut att homosexuella par ska få adoptera eller på något annat sätt skaffa barn. Däremot kan det ju vara bra att man låter barnet träffa kvinnliga vuxna också.. vilket jag tror inte är något problem!

2009-01-30 @ 00:29:29
URL: http://joxxxxi.blogg.se/
Postat av: Anna

haha det är så typiskt. alla de snyggaste människorna är homosexuella. snygg blogg, förresten :)

2009-01-30 @ 00:30:59
Postat av: Viktor

Vad hände med Daphne och Casey Jean? :P

Ayla är bättre. :)

2009-01-30 @ 08:59:39
URL: http://dixitus.blogspot.com
Postat av: Joakim

Ayla är mycket mer personligt för mig.

2009-01-30 @ 12:42:04
URL: http://joakimpaaso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0