Nyfikenhet är ingen synd

Hej! Mitt namn är Joakim och jag är homosexuell. Jag är varken sjuk eller sexmissbrukare. Jag är som vem som helst, förutom att jag en pojke som tycker om att pussa på andra pojkar. 

Det är så underbart att träffa min vän Fia. Finns nog ingen mer nyfiken person än hon. Är verkligen inte alls rädd att fråga saker. Nyfikenhet är ingen synd, utan det är snarare sunt. Har insett ju mer man diskuterar ämnet sexualiteter, ju mer lär jag mig om mig själv och hur jag fungerar.

Att vara homo-, bi- eller transsexuell är inget man själv väljer, vad än andra människor försöker motbevisa. Hade det varit en valmöjlighet skulle det idag inte finnas några HBTQ-personer. Inget barn skulle frivilligt bli mobbad och tvingas höra de andra barnen skrika glåpord efter en. När man är liten finns det inget man hellre vill än att vara precis som alla andra.

Jag minns inte vilket datum det var, men jag minns att det var en mild vårdagskväll då jag äntligen sa det högt ut till min vän Kim. "Jag tror jag gillar killar". Det var en sådan underbar känsla. Äntligen fanns det i alla fall en person som visste, en person som man kunde prata om allt med. Efter det dröjde det dock inte länge innan alla mina närmsta vänner visste. Min familj fick reda på det först ett halvår senare. I 17 år förtrycke jag mitt sanna jag. Det var ganska enkelt att förneka det för mig själv. Det var först när jag började sakna någon att hålla av, någon att älska, som jag förstod hur det verkligen låg till. Självklart har jag alltid på någon nivå vetat att jag var annorlunda, men som sagt så önskar man inget hellre än att det ska vara osant.

Fyllelekar som Jag har aldrig... och Sanning och konsekvens är också bra när man vill förstå vem man är. Förfestade med några vänner för ett tag sedan och fick en fråga som löd "Vem i det här rummet skulle du helst ha sex med?". Alla killarna började genast ropa "Välj mig!", men jag kunde inte välja. Det var först efteråt som jag insåg att de var helt oattraktiva för mig rent sexuellt. Eftersom jag visste att de inte tände på mig, blev de fruktansvärt avtändande för mig också. Visst finns det många läckra hetrosexuella killar, men för mig är de endast ögongodis, inget jag vill sätta tänderna i.

Var aldrig rädda för att fråga något. Det är okunskap som gör att fördommar och hat existerar. Genom att lära känna mig kommer du att förstå att jag är precis som du, eller nästan i alla fall.

/Joakim


Kommentarer
Postat av: Anonym

T i HBTQ står för transperson, inte transsexuell.

2009-01-15 @ 10:07:20
Postat av: Joakim

jag vet, men meningen låter inte bra då. kan lika gärna mena transexuell. ;)

2009-01-15 @ 15:08:32
Postat av: Kristian

Bra inlägg. Gillart.

2009-01-15 @ 16:43:28
URL: http://mrkristian.blogg.se/
Postat av: Fia

"Bättre att fråga och vara dum några sekunder, än att aldrig fråga och vara dum resten av livet!" Det är mitt livsmotto(+ några till ;)!

2009-01-15 @ 23:09:10
Postat av: Viktor

Du är så vis du. ^^ Fast fick jag välja nu skulle jag nog inte vara hetero ändå. Boring! ^^

2009-01-16 @ 01:17:06
URL: http://dixitus.blogspot.com
Postat av: Elina

Joakim, vad står Q:et för?

jag tror jag vet Homo-Bi-Trans, men Q:et är knepigare :)

2009-01-17 @ 22:33:43
Postat av: Joakim

det står för queer. ;)

2009-01-18 @ 01:25:14
Postat av: Emelie

Sjukt bra inlägg, verkligen!

2009-01-28 @ 08:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0