Annars vore ju Jag inte Jag



Har insett att allt sedan jag skaffade blogg har jag börjat tänka och filosofera betydligt mer. På tåget hem ifrån Göteborg idag satt Hanna, jag och lilla Emma, ännu ett kärt återseende, och diskuterade olika historiska epoker. Detta medan Fia snusade sött bredvid gömd under luvan. Måste bara fråga, är det någon som kan komma på något bra med medeltiden? Historiska upptäckter, samhällsutvecklingar m.m, you name it? Ser det bara som en tid då världen var grå och grym för många.

Efter halva resan ungefär lämnade vi detta ämne och tog upp ett annat ämne som jag länge grubblat över sen jag läste ett inlägg i min vän Kims blogg. Hur skulle mitt liv egentligen se ut om jag inte var gay? Tänk om jag var en vanlig hetrosexuell kille? Skulle jag ha haft äran att lära känna mina underbara vänner? Hade jag någonsin lärt känna Sebastian? Detta är bara några av alla tusen frågor som dyker upp.

Tror verkligen att mitt skulle vara helt oigenkänligt om jag var straight. Tror min vänskapskrets hade sett helt annorlunda ut. Den skulle nog till mestadels bestå av andra killar. Vissa av mina nuvarande vänner skulle jag ändå stött på genom att vi gått på samma dagis och skola, men det är tveksamt om vi hade haft den nära relation vi har idag. När det kommer till kärleksfronten tror jag att jag skulle ha avverkat ett antal förhållanden och kanske vara i ett seriöst förhållande med en Britney Spears look a like (man kan ju alltid önska iaf).

För att citera en kommentar min käre vän Viktor skrev till ett av mina tidigare inlägg (nyfikenhet är ingen synd): Du är så vis du. ^^ Fast fick jag välja nu skulle jag nog inte vara hetero ändå. Boring! ^^. Känner lite detsamma. Hade man frågat mig några år tidigare hade mitt svar kanske varit annorlunda, men idag är jag nöjd med den jag är. Jag trivs med mitt liv och jag älskar mina vänner. Skulle inte byta bort det för alla pengar i världen.

Så svaret på frågan; Om du fick leva om ditt liv skulle du vara homosexuell då? Skulle jag svara; Ja, annars vore ju Jag inte Jag.

/Joakim


Kommentarer
Postat av: J.

Väldigt fint skrivet... "annars skulle ju inte jag vara jag"... Bra att du står för den du är tycker jag! :) Roligt att läsa din blogg btw / J

2009-02-01 @ 01:41:29
URL: http://johannalovisacecilia.blogspot.com
Postat av: keffanna

DU är bäst!

2009-02-01 @ 12:22:50
URL: http://fikasugen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0