No way, José!

Det är början av det nya året, vilket betyder att det hålls tusentals galor över hela världen för att resumera och hylla det bästa ifrån det gångna året. De stora internationella galorna brukar ofta hålla hög klass, men när det kommer till de svenska galorna skäms jag. Är det bästa vi har att komma med? Inte konstigt att Robyn krossar alla andra. P3 Guld utser El Perro del Mar till årets pop. Fuck them! Hur kan våta hundar få pris när Agnes album är utan tvekan det bästa svenska albumet i år? Skamligt är ordet! Är trött på allt trams så jag tänker dela ut mina egna priser för 2008.

So here we go, priset för...

Bästa låt: Charlotte Perelli - Hero
Årets album: Agnes - Dance Love Pop
Årets kvinnliga artist: Agnes
Årets manliga artist: Danny
Årets grupp: BWO
Årets comeback: Darin
Årets nykomling: Amanda Jensen

Lite lustigt att nästan alla på min lista är framtagna ur Idol, men ska jag vara ärlig är de dem som har lyst klarast på pophimmeln. De alla har tagit en pause och sedan kommit tillbaka med riktigt starkt material. Med låtar som Release me och Breathing your love kan de verkligen konkurrera med de stora internationella artisterna. 

De som egentligen dominerat 2008 är:

Britney - Womanizer
Lady GaGa - Just dance
Katy Perry - I kissed a girl
Pink - So what
Madonna feat. Justin Timberlake - Four minutes

Duffy - Mercy



Titta på gången! ;)

/Joakim

Kommentarer
Postat av: Viktor

Åh, du lever ju ändå i din egna lilla värld. ^^

2009-01-19 @ 00:16:37
URL: http://dixitus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0