Skriv inte med den röda pennan!

Inga riktiga konturer, mest ett enda stort blurr. Suddiga ansikten och text. Det är så en blind mans vardag ser ut. Min optiker utropar varje gång; Men gud, har du inte ont i huvudet?! Brukar svara att jag har vant mig. Jag vet redan att jag inte kommer att kunna se vad det står, så varför anstränga sig. Det är långt borta, så det är väl inte konstigt att jag inte ser? Har provat med linser. Det höll i ungefär en månad, sen föll det ur min morgon rutin att ta på mig dem då jag ser mig perfekt i spegeln framför mig. Så för ett år sedan gick jag och köpte mig ett par glasögon. Har kanske använt dem 20 gånger max. Nu ska det dock bli andra tider. Har lovat mig själv att börja använda dem tills jag är redo att ge linserna en ny chans igen. 

 
Titta en söt liten Hanna i bakgrunden!

/Joakim


Kommentarer
Postat av: Viktor

Ska vi jämföra vem som ser sämst va?

Och har aldrig riktigt förstått det med morgonrutin. Det tar en halvminut att peta in linserna ju!

2009-02-02 @ 10:16:29
URL: http://dixitus.blogspot.com
Postat av: hanna

haha, du är snygg i dom så du kan ha dom jämt.

viktor ser särme, jag är ledsen, du förlorar den tävlingen. :P

det är ju tur att jag är med på bilden och livar upp den, haha.

pussegull

2009-02-03 @ 01:04:34
URL: http://haanabanana.blogg.se/
Postat av: kimmy

Hahaha "SKRIV INTE MED DEN RÖDA PENNAN!" Det är ju jaaaag :D

2009-02-05 @ 22:27:36
URL: http://kimmy.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha, du ser ju inte ens en giraff på 2 meters avstånd.... ;P

2009-02-06 @ 09:27:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0