Fjärde skoldagen

Idag var det inte bara jag som blev en aning frustrerad. Dagens undervisning bestod av att lära sig dela in hår i olika benor och sektioner. Precis som shamponeringen kan det tyckas väldigt simpelt att dela in håret i olika rutor, men det var otroligt svårt på ett dockhuvud vars hår inte alls ville ligga i en mittbena. Idag var första gången jag kände hur mycket energi man verkligen måste lägga ner för att bli en bra frisör. Det första jag gjorde när jag kom hem var att tvinga min lillasyster att sitta modell, så jag kunde prova det på henne. Till min stora lättnad var det betydligt enklare att dela in hår som satt fast på en riktig hårbotten. Varför man måste lära sig att dela in hår i sektioner är bland annat för att man alltid klipper efter dem och när man gör t.ex. folieslingor. Väldigt viktigt att kunna med andra ord.

 

/Joakim

Kommentarer
Postat av: Alexandra - VADFANSKAJAGHETA @

sv: dom där dockorna e så cp:P men man vänjer sig:)

2009-03-01 @ 18:47:36
URL: http://vadfanskajagheta.webblogg.se/
Postat av: Louise

Jag går också frisör och sen är det alltid lättare på riktiga hår. Men har ni inte kommiut längre än till benor?

Fin blogg du har :)

2009-03-01 @ 18:49:40
URL: http://louiselonning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0