Borås Borås



Ja Borås har sannerligen allt. Lyckas man här så kan man lyckas vart som helst. Händelsernas centrum absolut!

Älskar verkligen Galenskaparnas version av orginalet New York New York. Det är så roligt att Borås verkligen har tagit det som en hyllningssång. Vår version av Stockholm i mitt hjärta. I och för sig kopplar jag den här låten till sommaren, då den alltid sjungs varje torsdagskväll på Stora Torget.

Kommer på mig själv med att allt oftare längta härifrån. Borås kommer alltid vara min hemstad, men jag behöver mer än postorderkataloger och Pinocchio. Om bara några veckor börjar jag skolan i Göteborg och jag känner mig så redo att flytta hemifrån och stå på mina egna ben. Spenderar ju redan hälften av all min lediga tid i Göteborg typ. Förlåt Borås men du kanske inte är staden för mig. En vacker dag kanske jag återvänder, men den dagen är inte idag.

PS. Konferenciern i det här klippet är han som gör rösten till Timon i Lejonkungen.

/Joakim 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0