Stockholm Pride

Nu får jag skämmas igen. Så här långt uppehåll ifrån bloggen har jag nog aldrig haft. Bloggen får lida när man har mycket att göra.

Så vad kan tänkas hänt i mitt liv sedan vi senast hördes? 

Är återigen tillbaka i skolan efter två veckors uppehåll och har snabbt tagit upp rutinerna, vilket är väldigt skönt. Älskar att vara i skolan. Så roligt att få skapa och använda sin kreativa sida. Man lär sig något nytt varje dag. Igår hade vi dessutom extensionkurs i skolan. Kom en kille utifrån som hade en heldag med oss som innefattade både teori och praktisk med dockor. Finns en mängd olika sätt att sätta in extensions. Den metoden vi fick lära oss kallas keratin, vilket är den lättaste av dem att utgå ifrån när man ska lära sig de andra. Mycket pill, men grymt kul! Jag är också överlycklig för att jag idag äntligen fick min första permanentkund. Resultat blev verkligen så fint! Ångrar så att jag inte frågade om jag kunde få ta en bild på henne. Hon såg verkligen ut som en docka med sina blonda lockar. Åter igen mycket pill, men grymt kul!

Är så taggad nu! Nästa måndag är det äntligen min tur att permanenta mig. Eftersom hennes hår blev så bra känner jag mig lite lugnare. Det kommer nog att gå bra. Sen att jag såg en jättesöt kille med lockigt hår på spårvagnen hem fick det mig att längta efter det ännu mer.

Så till sist helgen stora upplevelse. Det som jag gått och väntat på enda sedan jag var där förra året. Stockholm Pride, livsglädjens vecka. Jag känner mig aldrig så hemma som jag gör där. Hela jag fylls av lycka av att bara få befinna mig där bland alla glada människor. Sen att vi bodde mitt i Gamla Stan gjorde det hela inte direkt sämre. Schlagerkväll, Tantolunden, fest, shopping, parad och mycket mer gör det till den bästa veckan på året. Tack Hanna, Fia, Sebastian och alla ni andra för fyra fantastiska dagar!

I väntan på våra bilder ifrån resan får ni ett smakprov ifrån fredagen. 90-talskväll. Tror bilderna beskriver hur mycket jag stormtrivdes.









/Joakim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0