Jagad

Vaknade innan klockan ringde idag. Satte mig upp, helt klarvaken. Ännu en hemsk mardröm som plågar mig. Varför är det alltid just mina mardrömmar som jag måste komma ihåg? Alla är de ungefär likadana. Jag flyr, gömmer mig ifrån onda män som jagar mig. Ibland är jag ensam, andra nätter har jag någon i min närhet med mig, som jag gör allt för att skydda och då och då innehåller mina drömmar krig och död.

Var väldigt skakad när jag vaknade. Drömde att Will och Grace blev jagade av Gestapo. I drömmen såg jag allt utifrån Wills perspektiv. Minns att vi flydde genom en mörk skog fylld av massa sumpmark tills vi kom fram till ett stort hus mitt ute i ingenstans. Vi var väntade, för i dörren stod Michael Caine och vinkade in oss. Tydligen var det inget genidrag för det dröjde inte länge innan en lastbil med en massa män kom slirandes upp för grusvägen. Självklart var ju Michael Caines hus den första platsen för dem att söka efter oss. Så är det ju alltid i drömmar. Då är allting logiskt. I panik flydde vi in i vardagsrummet där jag gömde mig i en jättehögtalare och Grace i en diskmaskin som var placerad mitt i rummet. Hörde dörren sparkas upp och snabba fotsteg överallt som närmade sig från alla håll. Genom små kikhål kunde jag se allt utspela sig. Hur de vände upp och ner på hela huset och till slut upptäcka diskmaskinen. I samma stund som som jag hör glas sprängas av att de kastar diskamaskinen ut genom ett fönster drogs jag ur drömmen lämnad med endast en känsla av förtvivlan. Hela storyn kanske låter lite komisk, men drömmen var så verklig. Vad betyder dessa drömmar? Varför jagar de mig?

/Joakim

Kommentarer
Postat av: Kimmy

Det betyder att du är rädd för något som jagar dig i verkligheten, det kan vara ditt förflutna eller en sanning du valt att inte se eller stöta undan. Kanske ett beslut du skjuter upp eller så.. Men jag måste säga, du är störd haha.. Will&Grace (det är ju du och jag!!!!!!!! shit då var jag också jagad inser jag nu..).



Hur får man sin blogg sådär på facebook som du gör?

längtar till lördag! puss

2009-08-30 @ 23:55:27
URL: http://kimmy.blogg.se/
Postat av: Viktor

Det betyder förmodligen att du kollar för mycket på Will & Grace.

2009-08-30 @ 23:57:48
URL: http://dixitus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0