Colour my world



Tänk vad tråkigt livet hade varit utan färg. Frisöryrket skulle sannerligen inte kännas detsamma utan färgning. Det är oerhört populärt och det är utan tvekan den största inkomstkällan för frisörer, så därför kommer vi nu i två månader framåt lära oss allt som har att göra med färger. Vi har redan fått lära oss folieslingor och hur man applicerar färg i håret, fast istället för färg har vi använt oss av balsam och inpackningar. Idag var dock första dagen som vi kom i kontakt med riktig färg. Vi fick nämligen färga varandras ögonfransar och även ögonbryn på de som ville. Jag höll mig till bara ögonfransarna och tur var väl det för det syntest allra tydligast på mig, och då var jag ändå den ende som valde en brun färg istället för svart. Känns väldigt annorlunda varje gång jag ser mig i spegeln, men man vänjer väl sig efter ett tag. Ögonen kommer fram på ett helt annat sätt. 

Om det är någon som är sugen på att färga fransar och bryn kom in till skolan och få det för ett mycket billigt pris. Resultatet blir riktigt bra.

/Joakim


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0