Tonight we're going queer

Fredag kväll
Åter igen en tur till Göteborg. Förfest at Viktors place såklart. Vi får sällskap av Patrik, Therese och hennes franske pojkvän Thomas. Som vanligt ångest över val av kläder. Kunde inte bestämma mig hemma, så jag tog med sex alternativ. Platta, puffa, platta, puffa tills håret blir perfekt. Ett sprut och en doft av Gucci sprider sig i rummet. Väljer till slut ett linne med färg. Som alltid blir det bråk om musiken, jag och Britney mot resten. Till en kväll som denna behövs förfriskningar med lite sting i sig, därför blir det självklara valet vodka och fanta exotic. Kittlar dödsskönt i kistan. Känner hur alkoholen, kanske lite väl fort, sprider sig vidare till resten utav kroppen. Klockan passerar 00.00 och det är dags att dra vidare.
   Park Lane, eller Queer som det heter ikväll, är vårt mål. Var längesen jag var där senast. Över ett år sedan. Den gången var ingen lyckad gång, men jag är villig att ge det en ny chans. Så fort jag stiger in fylls jag av en underbar känsla; jag är hemma! Här kan jag vara mig själv fullt ut. Det är här jag är i mitt rätta element. De rosa ljusen blinkar vänligt mot mig, inne ifrån den ena dansgolvet tycker jag mig höra Linda Bengtzings ljuva stämma och var jag än vänder och vrider mig ser jag bekanta ansikten som ler mot mig. Vi tar oss in mot schlagergolvet och där blir vi kvar i fyra och en halv timme. En efter en försvinner de hem i natten. Dansgolvet blir allt glesare, men det gör mig ingenting. Jag är fylld av upprymdhet och en glödande glädje som inte tycks kunna slockna. Så här lycklig har jag inte kännt mig på mycket lång tid.
   Först när Sanna Nielsens Empty room avslutar kvällen inser vi hur trötta och hungriga vi är. Blir en utsökt hamburgare sittandes utanför Göteborgs universitet medan vi drar in morgonluften i våra lungor. Livet har sannerligen sina stunder.


   
I know my Britney moves

/Joakim

Kommentarer
Postat av: stina (malaga) lindberg ;)

Fan va snygg du är :D

2008-12-09 @ 22:08:36
Postat av: Joakim

haha! la upp dem mest för att jag tyckte att de skrek "GAY! GAY! GAY!" =P

2008-12-10 @ 00:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0