My Fair Lady, del 2

Det är nu som jag skulle använda ord som underbart, spännande, och kanske till och med magiskt, men hur mycket jag än försöker går det inte. Vår Stockholmsresa blev ett totalt fiasko!

Har haft en fruktansvärd hosta i flera veckor nu som hållt mig vaken på nätterna, men det har också varit allt. Självklart bara för att jag sett fram emot den här resan så länge åker jag på världens influensa under natten. Försökte verkligen att ha kul ändå. Hade mina upp- och nedgångar, men jag tror inte jag dolde min sjukdom så bra. Sebastian var i och för sig underbar. Förlåt för att jag smittade även dig...

Jaha jag var sjuk, men jag kan väl ändå använda de orden för att beskriva musikalen? Ja det skulle jag också, om jag kunde. My Fair Lady är en usel pjäs! Förstår inte hur filmversionen, som är fruktansvärd rent ut sagt, lyckades samla ihop hela åtta oscars. Musikalen var mycket bättre än filmen, men det är fortfarande My Fair Lady. Tre timmar lång föreställning bestående av evinnerliga dialoger, bråk och pratsjunganden. Somnade till flera gånger och det är inte likt mig. Sen var dessutom Tommy Körberg sjuk, så de fick sätta in en tråkig ersättare. Helen Sjöholm är ju alltid Helen Sjöholm, men hon kom inte till sin rätt med ett sådant tråkigt material. De som fick tillfälle att skina var dock Jan Malmsjö, som hade ganska roliga sångnummer, och Henrik Dorsin, som underhöll oss alla i ett flera minuter långt multilanguage medley. Musikalen i helhet får endast ett OK av mig. Tråkig då jag hade förväntat mig så mycket mer. Jag säger bara; En gång My Fair Lady, aldrig mer igen.  

Dagen efter var det ett tidigt tåg som gällde tillbaka till verkligheten och arbetet. 39,2 visar termometern, men jag kör ändå. Lördag kväll, heldag på söndagen och dagtur på måndagen. Helt slut i kroppen, men nu är jag iaf ledig i tre dagar. Förlåt Isha för att jag smittade dig också...

Idag mår jag mycket bättre i alla fall. Har sprungit på Ikea hela dagen och spänderat min mammas pengar, pyntat granen och gjort mig en julskiva och imorgon blir det en shoppingdag i Göteborg med Viktor. Ska bli skoj! Men nu har det här inlägget blivit på tok för långt.

/Joakim


Kommentarer
Postat av: Påli

Nu kommer sanningen alltså fram: DU ÄR ORSAKEN TILL INFLUENSAHELVETET!

2008-12-16 @ 23:25:12
Postat av: Joakim

men gud, har du också åkt på det? =/

2008-12-16 @ 23:41:17
Postat av: Påli

Haha, ja. Sebastian och Anna förde det vidare till mig i helgen. :P

2008-12-17 @ 17:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0